Energieffektivitet er ikke bare om hva vi gjør hjemme og på jobb. Dens hva vi gjør overalt. Ingen steder kan vi øve energieffektivitet at måten vi reiser. Kan vi øve energieffektivitet i kjøretøyet vi velger og måten vi drive det. Her er noen tips på å styre med energieffektivitet i tankene.
Kanskje er nummer én skade til kjøring med energieffektivitet praksisen med jack rabbiting. Dette er praksisen med fly unna Stopptegn eller lyskrysset og bilkjøring aggressivt. Når du ikke etasje at gasspedal bare har du avfall gass, men du øke drastisk hastigheten av forurensning. Enda ett sekund på denne typen gunning kan den kjører opprette nesten samme mengde CO2 som slippes ut som om du kjører vanligvis i 30 minutter.
Energieffektivitet i bilkjøring handler også om å tenke fremover. Slik at du kan la bilen eller lastebil-kysten ned på egen hånd i påvente av hvert stopp er lettere på bilen, i tillegg til ozon. Oppbremsing hardt etter en hard akselerasjon ikke er bare en sak av økt luftforurensning, men det også slitt ut din bremser og avfall gass.
Opp til et visst punkt energieffektivitet er hjalp av tregere kjøring hastigheter. Hvis du har en bil som har strek angir oppmerksom RPMer når du er over 3000. Dvs vanligvis når du vil begynne å se forskjellen i gass kjørelengde. For noen biler er 80 km/h på hotellet, for andre sine 65 mph.
Det er ikke mange ting som fungerer mot energieffektivitet så mye som sitter i rushtrafikken. Selvfølgelig, i noen større byer virker det alltid som rushtid. Så mye som mulig unngå Stopp og gå kjøring. Dette vil øke din gass kjørelengde og redusere kjøretøy utslippene av luftforurensende stoffer.
Hvis du kan kombinere flere små ærender i én tur kan du gjøre en stor forskjell i forurensning bilen genererer og gass du bruker. Dette er fordi en motor og katalysatoren som er varme opp oppretter betydelig mindre forurensning.
Redusere tunge elementene du bære med deg i bilen kan bidra til energieffektivitet også. Hver 100 pund bilen eller lastebil er hauling reduserer sin drivstofføkonomi omtrent én prosent.
For de som stasjon være en Girmekanisme eller en automatisk kjøretøy med overdrive klar over det faktum at jo høyere utstyret du kjører i nedre biler RPMer, og dermed i mindre drivstoff brukes for den samme stasjonen og den mindre slitasjen på motoren. Manuell kjøretøy overføringer skal bli forskjøvet så snart som mulig, og automatisk bør settes i overdrive så snart de treffer 55-mph.
Air condition i kjøretøyer er ofte nødvendig, men det øker drivstofforbruket og forurensing. Roll bil-windows ned, åpner dørene og luft det ut så mye som mulig før du slår på klimaanlegg.
Følg disse tipsene, og du vil i stor grad øke energieffektiviteten kjøretøy.
No comments:
Post a Comment