Pie Cutters og Pie Bakers
Det er to typer av politiske ledere: pie kuttere og pai bakere. Pie cutters oppnå og beholde makten ved å skjære den økonomiske kaken for å formilde motstandere og belønning venner. Pie bakere fokus på å gjøre den økonomiske kaken større, slik at hele landet går fremover.
Indonesias president Yudhoyono, en kombinasjon av generell, intellektuell og byråkrat, har vært litt av begge i løpet av sine første 11 måneder i embetet. Men med den økonomiske krisen forårsaket av en svekkelse rupiah, en aksjemarkedet dvale, og budsjett busting petro subsidier, må han raskt å plante seg i kaken baking kategorien.
Ovnen er klar
Mange ville kategorisere Indonesia som et relativt fattig land, men jeg beg å avvike. Jeg har turnert Indonesia fra spiss til spiss, og det er et land med mange ressurser og store løfter. Rik på naturressurser, en talentfull og ung befolkning, strategisk posisjonert for å dra nytte av asiatisk vekst, en størrelse tre ganger at av Texas og verdens fjerde største befolkning. Som et relativt ungt demokrati og utvikle økonomien mangler det en viktig ingrediens for økonomisk vekst: kapital og en fiskal system for å fordele den klokt.
La oss fokusere på bare én viktig Indonesia eiendel som kan dramatisk jumpstart økonomien og aksjemarkedet, mens unleashing ressurser for sårt trengte utdanning helse og infrastruktur. Dette eiendel er olje og naturgass. Det har vært mye i pressen om den svimlende byrde av drivstoff subsidier: $ 7 milliarder i 2004 og ca $ 14 milliard forventet innen 2005. En handel skal bli slått raskt: kraftig redusere drivstoff-subsidier og i sin tur, øke bevilgninger til utdanning og helse prosjekter som haster poliovaksinering programmer.
Tenn Brann
Men kanskje et viktigere spørsmål enn drivstoff subsidier er at indonesiske energiproduksjon er langt under potensialet sitt.
uld dramatisk jumpstart økonomien og aksjemarkedet, mens unleashing ressurser for sårt trengte utdanning helse og infrastruktur Denne eiendelen er olje og naturgass Det har vært mye i pressen om den svimlende byrde av drivstoffet subsidier..: 7 milliarder dollar i 2004 og ca $ 14 milliarder forventet innen 2005. En handel skal bli slått raskt: kraftig redusere drivstoff-subsidier og i sin tur, øke bevilgninger til utdanning og helse prosjekter som haster poliovaksinering programmer.Tenn Brann
Men kanskje et viktigere spørsmål enn drivstoff subsidier er at indonesiske energiproduksjon er langt under potensialet sitt.
Måten at oljeproduksjonen har blitt behandlet de siste årene er verre enn en tabbe, og ligger nær en forbrytelse. Indonesia har 10 milliarder fat av påviste og potensielle oljereserver og 180 billioner kubikkfot av påviste og mulige reserver. Likevel ble Indonesia, Asia eneste medlem av OPEC, en netto importør av olje i 2004.
e at av Texas og verdens fjerde største befolkning. Som et relativt ungt demokrati og utvikle økonomien mangler det en viktig ingrediens for økonomisk vekst: kapital og en fiskal system for å fordele den klokt.La oss fokusere på bare én viktig Indonesia eiendel som kan dramatisk jumpstart økonomien og aksjemarkedet, mens unleashing ressurser for sårt trengte utdanning helse og infrastruktur. Dette eiendel er olje og naturgass. Det har vært mye i pressen om den svimlende byrde av drivstoff subsidier: $ 7 milliarder i 2004 og ca $ 14 milliard forventet innen 2005. En handel skal bli slått raskt: kraftig redusere drivstoff-subsidier og i sin tur, øke bevilgninger til utdanning og helse prosjekter som haster poliovaksinering programmer.
Tenn Brann
Men kanskje et viktigere spørsmål enn drivstoff subsidier er at indonesiske energiproduksjon er langt under potensialet sitt.
Måten at oljeproduksjonen har blitt behandlet de siste årene er verre enn en tabbe, og ligger nær en forbrytelse. Indonesia har 10 milliarder fat av påviste og potensielle oljereserver og 180 billioner kubikkfot av påviste og mulige reserver. Likevel ble Indonesia, Asia eneste medlem av OPEC, en netto importør av olje i 2004.
uld dramatisk jumpstart økonomien og aksjemarkedet, mens unleashing ressurser for sårt trengte utdanning helse og infrastruktur Denne eiendelen er olje og naturgass Det har vært mye i pressen om den svimlende byrde av drivstoffet subsidier..: 7 milliarder dollar i 2004 og ca $ 14 milliarder forventet innen 2005. En handel skal bli slått raskt: kraftig redusere drivstoff-subsidier og i sin tur, øke bevilgninger til utdanning og helse prosjekter som haster poliovaksinering programmer.Tenn Brann
Men kanskje et viktigere spørsmål enn drivstoff subsidier er at indonesiske energiproduksjon er langt under potensialet sitt.
Måten at oljeproduksjonen har blitt behandlet de siste årene er verre enn en tabbe, og ligger nær en forbrytelse. Indonesia har 10 milliarder fat av påviste og potensielle oljereserver og 180 billioner kubikkfot av påviste og mulige reserver. Likevel ble Indonesia, Asia eneste medlem av OPEC, en netto importør av olje i 2004.
e at av Texas og verdens fjerde største befolkning. Som et relativt ungt demokrati og utvikle økonomien mangler det en viktig ingrediens for økonomisk vekst: kapital og en fiskal system for å fordele den klokt.La oss fokusere på bare én viktig Indonesia eiendel som kan dramatisk jumpstart økonomien og aksjemarkedet, mens unleashing ressurser for sårt trengte utdanning helse og infrastruktur. Dette eiendel er olje og naturgass. Det har vært mye i pressen om den svimlende byrde av drivstoff subsidier: $ 7 milliarder i 2004 og ca $ 14 milliard forventet innen 2005. En handel skal bli slått raskt: kraftig redusere drivstoff-subsidier og i sin tur, øke bevilgninger til utdanning og helse prosjekter som haster poliovaksinering programmer.
Tenn Brann
Men kanskje et viktigere spørsmål enn drivstoff subsidier er at indonesiske energiproduksjon er langt under potensialet sitt.
Måten at oljeproduksjonen har blitt behandlet de siste årene er verre enn en tabbe, og ligger nær en forbrytelse. Indonesia har 10 milliarder fat av påviste og potensielle oljereserver og 180 billioner kubikkfot av påviste og mulige reserver. Likevel ble Indonesia, Asia eneste medlem av OPEC, en netto importør av olje i 2004.
No comments:
Post a Comment